Friday, August 21, 2009

Rodos (Erki)

Laiskusest on jäänud kirjutamata, et juuli
viimasel nädalal käisime Ivariga Rodosel. Saime
kõik seitse päeva sõita. Neli esimest Prasonisis, siis kolisime saare teise otsa ja sõitsime kolm päeva Ialyssose rannas. Mõlemad olid ägedad. Esimeses täiesti sile vesi, umbes nagu meil Topus (kuigi kui üks päev oli ilgelt kõva litter, siis enam nii väga sile ei olnudki) ja teises päris mõnus laine.

Nii saigi Prasonisis kõvasti jibe, duck jibe, downwind 360 ning heli- ja fast tacke harjutatud ning Ialyssoses algaja chophoppe ja lainelt jibe.
Jibed tulid lõpus juba enam-vähem, aga kõik muu vajab veel kõvasti harjutamist. Paari asja üle oli hea meel ka. Kui varem olin fast tacki tehes enne teisele poole purje ronimist ikka üsna üles tõmmanud, et hoog väiksemaks jääks - kuigi ka siis sain selle sileda veega tehtud nii, et glissist välja ei kukkunud ja sõitsin backwindedis edasi - siis nüüd proovisin täis pasa pealt backwindi minna. Lõpuks tuli ka kuidagi. Heli tackiga tundus ka, et sain kätte ühe nõksu, mis varem puud oli. Ka julgen seda nüüd proovida korraliku tuulega. Üritasin ka siis, kui puhus neljapoolesele. Läbi tuule "silma" saamine on aga ikka probleem. Kui sinna kohe hooga kontrollitult ei saa, siis on lõpp ette teada. Veeststart.

Mida veel?

Mõlemad Ivariga õppisime ära asjade vees lahtirigamise. Kaldal liiva lendas ja seal ei saanud seda teha. Ivar nägi, et kohalikud tüübid rigasid asjad vees lahti ja proovisime järele.

Õhtusöögid. Kuradi mõnusad. Ja veini kulus palju. Ja viimasel õhtul sai Ivar ka oma tahtmise lõpuks - et veini serveeritaks savikannust. Kõigil eelmistel olid kannud kas klaasist või plekist.
Palavus muidugi. Ilgelt palav oli.
Autot rentima minnes ei tasu letti minna kamadega. Nad ei taha sulle siis autot anda. Raame ju pole ja me pidime auto saamiseks valetama ja kõige püha nimel tõotama, et me kamasid katusele ei pane. Muidugi panime. Vahele jäime ka. Kui autot tagasi läksime andma, siis saime letis olnud naiselt kreeka ja inglise keeles sõimata ja minult võeti deposiit kontolt maha. See oli rohkem kui kolm korda kallim kui rent. Eks ma siis sõimasin teda vastu ja ta lubas seepeale miilitsad kutsuda ja mina talle jälle asju teha, mida siin kirjutada ei kannata. Ei tea kas minu mainitud ähvardused või see, et ma neid kõiki kohtusse lubasin kaevata, aga igastahes deponeerimise korraldus rebiti puruks ja kontolt pole tänaseni peale rendi midagi maha läinud.